۲۰۰ متر زمین رایگان در طرح ملی مسکن به واجد شرایطان تعلق می گیرد

۲۰۰ متر زمین رایگان در طرح ملی مسکن به واجد شرایطان تعلق می گیرد
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۲۰ چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از ۲۰۰ متر زمین رایگان در طرح ملی مسکن خبر داد.

به گزارش شهروند البرز محمدرضا صابری در حاشیه برگزاری نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که در سالن این اداره کل برگزار شد،گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن بالای ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شد.

 

وی با بیان اینکه این زمین ها جزو اراضی هزار و ۶۰ هکتاری الحاقی اشتهارد بوده است، افزود: طراحی و ساخت پروژه های مسکن در اراضی هزار و ۶۰ هکتاری اشتهارد با توافق انجام شده بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی البرز انجام شده که بالغ بر هزار واحد مسکونی در آن آماده سازی شده است.

 

صابری با بیان اینکه در این اراضی در فاز اول هزار واحد مسکونی تکمیل و همزمان با تکمیل این طرح آماده سازی و عملیات اجرایی آن انجام‌می شود، گفت: در این راستا قرارداد هزار واحد مسکونی با سازنده نیز منعقد شد.

 

وی عنوان کرد: در راستای شعار سال طرح مسکن تدریجی نیز در دستور کار قرار گرفته است که در این طرح متقاضیان واجد و شرایطی که قانون گذار مشخص کرده است در سامانه Saman.mrud.ir مراجعه کرده و بعد از احراز ۴ شرط عنوان شده زمین های قطعات ۲۰۰ متری ر در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

 

صابری بیان کرد: متقاضیانی که خود تمایل به ساخت مسکن دارند در غالب واگذاری انفرادی ۲۰۰ متر زمین با الگوی ساخت یک طبقه ای به آنها اختصاص داده شده و کسانی که تمایل دارند پیمانکاران و سازندگان ساخت مسکن را برعهده گیرند تا پایان مرحله سفت کاری و نما به سازندگان واگذار شده و عملیات نازک کاری به عهده متقاضی است.

 

 

وی درادامه با بیان اینکه در حوزه مسکن ۱۲۶ هزار نفر ثبت نام نهضت ملی داشته ایم که ۹۰ هزار نفر آنها شرایط لازم را داشته و مدارک ۴۴ نفر از این تعداد در حال بررسی هستند.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz